Course


Date Language Place
11. 11. – 9. 12. 2017 Czech SVOŠUR Orange Factory, s.r.o.

Účastníci kurzu se učí principy vyprávění příběhů nezávisle na médiu tak, aby si osvojili základní principy dřív, než budou omezeni technickými možnostmi a zvyklostmi specifickými pro konkrétní herní žánr. Učí se jak co nejúčinněji strhnout hráče do děje a zprostředkovávat citové události, dějící se jeho postavě.

Na konkrétních příkladech z historie od antických eposů až po současnou populární kulturu jsou představovány ty nejpůsobivější příběhy, jejich neustálé vracení se témat v nových aktualizacích i současná forma vyprávění nejlépe srozumitelná modernímu divákovi. Součástí kurzu je i praktické cvičení ve vytváření vlastních příběhů a všechny náležitosti prezentace od výběru námětu, přes bodový scénář, technický scénář až po storyboard a animatik.

Cíle kurzu:

  • Seznámit se základy dramatické výstavby příběhu.
  • Naučit se chápat principy konstrukce příběhu, práci s hlavním hrdinou, vedlejšími postavami a zápletkou.
  • Využívat přirozených lidských tendencí identifikovat se s hrdinou na jedné straně a snaze hledat příběhy za postavami (a hrdiny) na druhé straně.

Tato průprava dává schopnost vyprávět poutavější příběhy, budovat ve své tvorbě lidštější a atraktivnější postavy, budovat dramatické napětí a chápat svou tvorbu i z pohledu recipienta „čtenáře“, jako příběh.

Komu je kurz určen?

  • Začínajícím vývojářům videoher, kde hraje výraznější roli příběh.
  • Game designérům, kteří, chtějí pro své postavy vytvářet barvitější, rozmanitější a více strhující příběhy, co více vtáhnou hráče do děje.
  • Literárně nadaným lidem se zájmem o práci v herním průmyslu.
  • Lidem pracujícím v marketingu, co chtějí o svých produktech vyprávět hlubší příběhy.
  • Všem příznivcům počítačových her, kteří se chtějí dozvědět více o vytváření herních příběhů.

Vstupní požadavky: Počítačová gramotnost, celková představa o herním průmyslu a počítačových hrách. Plusem je vlastní zkušenost s vyprávěním nebo psaním příběhů nebo zkušenosti z vývoje a startu vlastní na příběhu založené hry.

Délka a formát: kurz má celkem 18 hodin a je rozložen do 3 sobotních setkání. 11. listopadu, 25. listopadu a 9. prosince. Výuka probíhá od 10:00 do 17:00 (včetně přestávek na oběd).

Cena: 3500 Kč



Lectors & Guests:



Ivan Vágner

Analytik, lektor, VŠ a VOŠ učitel a publicista

Read more